Blogihaaste: 1/7 Hiljaisuus.

Otin vastaan haasteen Facebookin Käsityöblogit-ryhmästä. Ideana on kirjoittaa 1 tai 7 blogikirjoitusta aiheista hiljaisuus, rauha, voima, ilo, valo, lepo ja rakkaus. 

Omistan tämän blogikirjoituksen täysin hiljaisuudelle.

Elämä sisältää paljon melua. Melu on joko tahallista tai tahatonta, sitä voi luoda tyhjästä tai aiheesta. Sanotaankin, että ihminen jää huomaamatta, ellei pidä itsestään meteliä. Olen kuitenkin sitä mieltä, että melua arvostetaan usein liikaakin, ja hiljaisuuden tulisi olla osa jokaisen elämää, edes välillä.

Hiljaisuus ei ole välttämättä tylsyyttä tai nukkumista. Minulle hiljaisuus on sitä, että saa sytyttää kynttilän, kilisytellä puikkoja, eikä kukaan puhu. Televisio ei pauhaa, radiosta ei kuulu pihahdustakaan. Minun hiljaisessa hetkessäni on puikot, kynttilä ja koiran tasainen tuhina sohvan toisesta päästä.

Hiljaisuutta kuvaavaa musiikkia on paljon, mutta minua kosketti tätä kirjoittaessani eniten Juha Tapion kappale Kuiskaus. Jokainen luokoon omassa mielessään oman hiljaisen hetkensä, minun on hyvä olla näin.


<3 K

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Neulottu bolero

Kalpa-fanin villasukat

Pinkit makkarasukat kiertoon