Tiskirättivillitys!!

Voi voi voi... Olen pitkään ajatellut vähän typerästi, että käsintehdyt tiski-/ pölyrätit eivät voi kestää kulutusta. Mutta koska mulla on aina vähän kaikenlaisia lankoja varastossa, niin myös näitä bambulankoja piti sitten käyttää johonkin. Tällä kertaa käytin niitä juuri siihen mihin ne ovat tarkoitettukin :)


Sininen tiskirätti on tehty vaaleansinisestä Novitan bambulangasta, jota saa tällä hetkellä lähes mistä tahansa marketista. Malli on hyvin universaali ja tylsä, mutta langan käyttäytymisen tutkimiseen ihan hyvä - Isoäidinneliö. Viimeisen kierroksen ympäröin vielä kiinteillä silmukoilla, että reuna ei lörpöttäisi ja olisi myös hieman siistimpi.

Vaaleanpuna-valkoinen tiskirätti on tehty Novitan Pirtelö -langasta, jota olen ostanut Novitan nettikaupasta. Tiesin langan olevan hieman liian säikeistä neulomiseen, mutta virkatessa lanka käyttäytyi hieman paremmin. Ohje on suoraan Novitan lehdestä, jonka numeroa en valitettavasti muista.



Ylläolevat Tiskirätit olen tehnyt Internetistä löytyvien ilmaisohjeiden pohjalta, kumpaankin olen soveltanut omaa mielivaltaista virkkaamistyyliäni. Lankana käytin lankakorin pohjalta löytynyttä mustaa bambulankaa, luultavasti sellaista jota olen ostanut kirpputorilta ja vyötteet puuttuivat. Lanka on puuvillamaista, mutta sisältää jonkinverran bambua. Nämä menivät mieheni sukulaiselle, joka puolestaan lahjoitti ne avovaimolleen. :)


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Neulottu bolero

Kalpa-fanin villasukat

Pinkit makkarasukat kiertoon