Tuskaa ja hikeä, aurinkoa ja värejä.

Hei vain!

Ihana aurinko on nyt läsnä, vaikka onkin elokuu ja "poikkeuksellisen kuuma". Olen saanut paljon kehuja tekemistäni töistä, mikä  ei kuitenkaan ole tämän harrastuksen perimmäinen tarkoitus. Olen ajatellut käsitöitä aina mielenaaltojen vuodattamisena käsien kautta muiden ja itseni nähtäväksi. Siksipä työni ovatkin pääosin erittäin värikkäitä. En ole tällä hetkellä kovinkaan tummamielinen, mutta kuitenkin hieman alakuloinen. Värit saavat minut voimaan paremmin ja antavat minulle täysin erilaista voimaa kuin ikuinen musta ja valkoinen.

Raotetaanpa tämänkin ajatuksen taustaa. Olen siis tehnyt tämän alkuvuoden töitä ja opintoja niin tukkaputkella, että unohdin itseni. Tein asioita, joista tulee olla ylpeä vielä kymmenen vuoden päästäkin. Tosin, tein ne liian suurella energialla, ja siitä syystä olenkin nyt eräänlaisella tauolla työelämästä. Kun menee täysillä liian pitkään, aivot sanovat jossain vaiheessa STOP. Niin siinä kävi. Mutta onneksi olen sen verran järjissäni vielä, että jaksan hoitaa itseäni ja muistaa myös sen, että nuorellakin on oikeus sanoa ei.

Tällaista olen saanut aikaan mustan kauteni aikana.

- Kori langoille matokuteesta. Tähän työhön vuodatin kyyneleitä, sillä tämän kuteen työstäminen oli täyttä tuskaa. Mutta lopputulos on ihan siedettävä, ja käyttötarkoituskin oli selvillä jo ennen sen aloittamista. Pinkkiä poweria, tuon nähdessäni jaksan herätä, tehdä asioita ja nauraa. Sitä katsoessa ei tee mieli kiristellä hampaita muulle kuin siitä tursuaville langoille.

 - Aluillaan on räsymatto, jota olen virkannut erilaisista kuteista. Osan olen ostanut, osan olen tehnyt leikkaamalla kudetta vanhoista paidoista. Lopputulos on yhtä värikäs kuin virkkaajan mieliala virkkaushetkellä. Huom! Mustaa on paljon, mutta sitä olisi enemmän, jos olisin aloittanut virkkaamisen jo opparia kirjoittaessani... :D

 - Värikkäät, neulotut shortsit, jotka ovat ihan kamalat. Lisäksi ne ovat liian pienet. Mutta ovatpahan värikkäät ja mielenkiintoiset.

- Olen menossa naimisiin, ja sen innoittamana (, tai pääni sekoittaneena) olen päättänyt neuloa itselleni syyskyyn kylmeneviin iltoihin valkoisen hartiahuivin. Lanka on Anttilassa myytävää Minni -akryylilankaa. Lopputulos  on pehmeä, mutta tekovaiheessa lanka on suhteellisen hiostavaa. Viimeistelen huivin mustilla helmillä. Ohjetta voi katsella esimerkiksi täältä.

- Matto matonkuteesta pöytäliinan ohjeella. Ohje löytyy Novita 2013 kesäkäsityöt- lehdestä. Ohje on nimeltään "Daalia".  Minuun iski pakottava tarve muokata värejä, sillä inhoan harmaata. Pinkki näyttää ainakin luonnossa kivalta...

- Neulotut aaltokuvioisen käsineet Novitan 7 Veljestä Raita-langasta. Ohje on DROPS Design-sivustolta, alkuperäisessä ohjeessa on käytetty DROPSin omaa lankaa "Karisma". Hanskoista tuli mielestäni eläväiset ja käyttäjänsä näköiset. :)

Kori langoille.

Virkattu räsymatto alkutaipaleella. Virkattu kiinteillä silmukoilla, "Langanpäät" jäävät työn reunaan näkyviin.

Edellisessä blogitekstissä mainitut shortsit. Täysi häpeäpilkku!

Hartiahuivi, mallina Revontuli.

Revontuli -huivi hieman pidemmälle edenneenä.


Matto, joka on tehty pöytäliinan ohjeella.

Talvella aloitetut pyöräilyhanskat.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Neulottu bolero

Kalpa-fanin villasukat

Pinkit makkarasukat kiertoon